A magyar kormány év elején döntött 6 + 6 darab Mi-24 típusú harci helikopter komplex ipari nagyjavításáról, az ősz végén a Vertoljoti Roszii céggel megkötött szerződés után az első négy darab helikoptert november 22-én szállították el Kecskemétről a Szentpéterváron található nagyjavító üzembe.
Egy fájdalmasan korai kelés után a nap első sugarai már a 12-es küszöbnél érnek minket, természetesen a virtuális radaron nyoma sincsen a közelben Ruszlánnak, amely ideérhetne a várt időpontra. Hamarosan érkeznek a hírek, amely szerint a szállítógép a tervezetthez képest majd csak mintegy öt órás késéssel fog megérkezni, így más elfoglaltságot kell keresnünk.
Október végén a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő honlapján egy elektronikus árverés keretében kísérelték meg eladni Magyarország maradék 25 darab MiG-29 típusú vadászgépéből 23-at, így minden bizonnyal a jobb áttekinthetőség, és a könnyebb elszállíthatóság érdekében a gépek jelentős része átkerült a repülőtér területén található vasúti vágányok mellé.
A 25-ös oldalszámú gép egykor szebb napokat is látott, erről a gép orrán fakuló matricák is tanúskodnak. Rajta kívül még a 04 06 08 09 10 16 21 23 24 26 27 29 oldalszámú gépek kerültek ide, a 07 20 22 pedig maradt az északi vég közelében található földnyelveken.
A Lima apron környéke idén nyáron még zsúfolt volt a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat alatt.
Néhány óra elteltével előkerültek az első szitakötők, elsőként a mindösszesen két darab üzembe állított „P” verzió érkezett meg kissé megfakultan.
Fél órával később teljessé vált az első turnus további két „V” személyében.
A teleobjektív csodái - a mozgatás végére egy rejtélyes felirat is megjelent a 720-as oldalán, ha valaki esetleg tudja, mit jelöl a VNV, ne tartsa magában…
A nap folyamán a 406-os Ancsánk szorgalmasan rótta a köröket a beszédes PANDA01 hívójellel– habár 2012 nyarán már egyszer kivonásra került, néhány évvel később egy bázislátogatás keretében szemtanúi lehettünk, ahogy éppen a hajtóműveit indítják – a gép egy hónappal később kirepült nagyjavításra Ukrajnába.
Hivatalos források alapján a gép üzemideje a mai nappal lejárt, így ezek a képek könnyen az utolsó felvételek lehetnek róla aktív korából.
Egy órakor megérkezett az Antonov a nehezebb fajtából, ekkorra a nap is megtette jótékony hatását. RA-82047, épült 1992-ben az Aviastar-SP uljanovszki üzemében.
Hozzá lehetne szokni ehhez a látványhoz a 44-es út felett, a Ruszlán jövőre is gyakori vendég lesz Kecskeméten.
Nem egyszerű egy ekkora gép mozgatása, ehhez Budapestről érkezett a Malév GH egyik pushback-traktora.
Az Antonov az állóhelyek nem megfelelő tulajdonságai miatt a Delta gurulóúton került kiszolgálásra, így egyszerűbbé vált a rakodás, és később az indítás is.
Gyönyörű őszi fények világítják meg az első szerencsést, a 336-al utoljára 2012 augusztus 20-án találkozhattunk a szolnoki Tisza-parton.
Érkezik a második jelölt. 2012 májusában éppen az érettségi szünetemet töltöttem, amikor egy híres amerikai úriember kibérelte egy filmforgatás erejéig, így a tanulásra szánt napjaim száma pont annyival csökkent, ahányszor a 335-ös megjelent Budapest felett.
Hamarosan helyet cserélnek…
Gyakorlás egy működő hajtóművel, a 2-esen a tollak vitorlába állítva.
A nap utolsó sugaraival érkezik a 711-es „V”, utolsó repülésére állítólag több, mint 12 éve került sor.
A helikoptereket a Ruszlán beépített csörlői segítségével vontatták fel a gép rakterébe.
Eltűnik a 335-ös is, legközelebb 10 hónap múlva láthatjuk viszont. Másfél héttel később elszállították azt a maradék 4 darab NDK-s „P”-t is, amelyek immár lassan 22 éve nem emelkedtek a levegőbe…
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
beduka 2018.01.08. 22:20:31